گرانترین زمین های متاورس کدامند؟ بررسی انواع زمین متاورس

گرانترین زمین های متاورس کدامند؟ بررسی انواع زمین متاورس

زمین‌های متاورس عملاً جایگزین زمین‌های واقعی در دنیای آینده می‌شوند. اکنون نیز گروه‌های مختلفی از افراد از این زمین‌ها بهره می‌برند، اما در آینده نزدیک، استفاده از زمین‌های متاورس به صورت گسترده‌تری انجام خواهد شد. با خرید زمین در دنیای متاورس، شما قادر به دعوت دوستان خود به این مکان خواهید بود و با آن‌ها تعامل داشته یا تفریح کرد. علاوه بر این، زمین‌های متاورس برای ایجاد کسب و کارها، معاملات خرید و فروش، برگزاری کنفرانس‌ها و سمینارها، اجاره دادن و دیگر موارد نیز کاربرد دارند. در این نوشتار قصد داریم شما را با انواع زمین در متاورس آشنا کنیم و گرانترین زمین های متاورس را به شما معرفی کنیم، با ما همراه باشید.

آشنایی با زمین های متاورس

آشنایی با متاورس

فضای متاورس در حال حاضر در مناطق مختلفی گسترش یافته است، تا افراد بتوانند مناطق مورد نظر خود را برای خرید انتخاب کنند. بعلاوه، برخی از زمین‌های متاورس به صورت رایگان برای کاربران در دسترس قرار می‌گیرند تا برای مقاصد متنوعی از آن‌ها بهره‌بری کنند.

این زمین‌های متاورس به عنوان نوعی توکن‌های غیرقابل تعویض(NFT) شناخته می‌شوند و مالکیت و دارایی آن‌ها قابل اثبات است. می‌توانید این زمین‌ها را با استفاده از ارزهای دیجیتال، ارزهای فیات، و توکن‌های NFT خریداری کنید. علاقه مندان جهت آشنایی بیشتر با NFT می‌توانند مقاله NFT چیست را مطالعه کنند. پس از خرید، شما می‌توانید از این فضاها برای هر منظوری که دلتان بخواهد استفاده کنید، از جمله بازی‌ها، برگزاری رویدادها، فروش محصولات، و تعامل با دیگر کاربران.

برای خرید زمین‌های متاورس، می‌توانید از پلتفرم‌های بازار متاورس مختلف استفاده کنید. همچنین، می‌توانید از پلتفرم‌های شخص ثالث مانند OpenSea و Rarible برای خرید استفاده کنید. با توجه به افزایش روزافزون محبوبیت فضای متاورس، تعداد زیادی از افراد به تبلیغات و فعالیت‌های جذب خریداران برای این زمین‌ها اشتغال دارند. پیش‌بینی می‌شود که ارزش کل بازار متاورس تا چند ماه آینده(به پایان سال ۲۰۲۲) به یک میلیارد دلار برسد. این پیش‌بینی بر اساس افزایش قیمت ۷۰۰ درصدی بازار متاورس در سال ۲۰۲۱ به ۵۰۰ میلیون دلار رسید.

مقاله پیشنهادی: آلتراورس چیست؟

گرانترین زمین های متاورس

بررسی گرانترین زمین های متاورس

همانطور که می‌دانید ارزش زمین و ملک در دنیای واقعی به شدت افزایش یافته است، افراد به طور گسترده سرمایه‌گذاری در خرید زمین‌های متاورس را در نظر گرفته‌اند. در واقع، در شرایط اقتصادی کنونی، به نظر می‌رسد که دسترسی به زمین در دنیای واقعی بسیار دشوار شده و همچنین قیمت‌های زمین‌های متاورس روز به روز افزایش می‌یابند. لذا منتظر خبرهای مرتبط با ارزش‌گذاری زمین‌های متاورس در آینده باشید. حالا با هم به معرفی چند نمونه از گرانترین زمین های متاورس و قیمت‌های آنها بپردازیم.

Curzio Research  و TCG World

در تاریخ ۲۴ مه ۲۰۲۲، شرکت انتشارات مالی Curzio Research همکاری خود را با دنیای متاورس به نام TCG World  آغاز کرد. از طریق این همکاری، این شرکت ۱۹ قطعه زمین تجاری در متاورس تحت مالکیت خود درآورد که ارزش کلی این زمین‌ها حدود ۵ میلیون دلار می‌باشد. این زمین‌ها نمونه‌ای از گرانترین زمین های متاورس به شمار می‌آیند.

هدف اصلی از خرید این زمین‌ها برای شرکت Curzio Research افتتاح یک دفتر مرکزی در منطقه آسیایی خود بوده که در آنجا مدیران شرکت می‌توانند با سرمایه‌گذاران دیدار کرده و در رویدادها، سمینارها و کنفرانس‌ها شرکت نمایند. با توجه به اینکه شرکت Curzio Research توکن‌های امنیتیTCG World  را دریافت کرده است، در متاورس نقش مهمی ایفا می‌کند.

Republic Realm  و The Sandbox

شرکت سرمایه‌گذاری متاورس به نام Republic Realm  یک قطعه زمین متاورسی در پلتفرم بازیThe Sandbox  از شرکت بازی‌های ویدئویی AtariSA  به ارزش ۴٫۳ میلیون دلار خریداری کرد. واقعاً، این خرید اولین خرید شرکتRepublic Realm  در دنیای متاورس نیست، بلکه این شرکت حدود ۲۵۰۰ قطعه زمین متاورس در ۱۹ دنیای مختلف را برای ایجاد تنوع در املاک خود خریداری کرده است.

بیشتر بخوانید: بازی سندباکس

بعضی از این زمین‌ها برای اجاره بهره‌برداری می‌شوند و در اختیار دیگران قرار می‌گیرند. در واقع، Republic Realm  وAtari SA  قصد دارند ویژگی‌های The Sandbox را گسترش دهند و در این زمینه با یکدیگر همکاری کنند. این موضوع باعث شده تا زمین‌های متاورس با ارزش به شمار آیند.

Metaverse Group  و Decentraland

گروه Metaverse، که یکی از شرکت‌های تابع شرکت‌های سرمایه‌گذاری ارز دیجیتال به نام Tokens.com است، در تاریخ ۲۳ نوامبر ۲۰۲۱، یک قطعه زمین مجازی در دنیای مجازی دیسنترالند به ارزش ۲٫۴ میلیون دلار خریداری کرد. اندازه این زمین حدود ۶۰۹۰ فوت مربع می‌باشد و در خیابانFashion  در دیسنترالند قرار دارد. از این زمین مجازی برای فروش لباس‌ها برای آواتارها و برگزاری نمایش‌های مد استفاده می‌شود و یکی از گرانترین زمین های متاورس به حساب می‌آید.

Metaverse Group  و Axie Infinity

گروه متاورس در تاریخ ۲۵ نوامبر ۲۰۲۱ یک قطعه زمین مجازی از پلتفرم بازی‌های مجازی بلاکچین به نام Axie Infinity  را با ارزش ۲٫۳ میلیون دلار خریداری کرد.

چه عواملی بر ارزش زمین های متاورس تاثیر میگذارد؟

گرانترین زمین متاورس

به طور کلی، پنج عامل اصلی بر روی قیمت زمین‌های متاورس تأثیر می‌گذارند. این عوامل باعث می‌شوند که برخی زمین‌ها به عنوان گرانترین زمین های متاورس شناخته شوند در حالی که برخی دیگر از زمین‌ها ارزان‌ترین‌ها باشند.

  1. مشارکت:

این عامل درباره زمین‌های دنیای واقعی نیز مطرح است و تأثیری به‌سزایی بر قیمت دارد. مشارکت در زمین‌های متاورس به معنای این است که تا حد امکان بر روی جلب بازدیدکنندگان به زمین خود تمرکز کنید، زیرا این بازدیدها می‌توانند ارزش زمین را افزایش دهند. به عبارت دیگر، در مناطقی که بازدیدهای فراوانی وجود دارد(مثلاً خیابان‌های پر رفت‌وآمد با فروشگاه‌های مزاج‌بخش)، می‌توان انتظار داشت که ارزش زمین‌ها بیشتر باشد. بنابراین، برای افزایش قیمت زمین در متاورس، باید تلاش کنید تا افراد را به طراحی بازدیدکننده و فعالیت در اطراف زمین‌ها جلب کنید.

  1. مجاورت ممتیک(Memetic proximity):

مجاورت ممتیک به این معناست که زمین شما در نزدیکی زمین‌های پر رفت‌وآمد و گران قیمت قرار داشته باشد. این عامل هنگام خرید زمین متاورس بسیار اهمیت دارد زیرا انتخاب موقعیت جغرافیایی مناسب می‌تواند باعث تبدیل زمین شما به یکی از گرانترین زمین های متاورس شود.

بیشتر بخوانید: بازی روبلاکس

  1. بافت جغرافیایی:

بافت جغرافیایی به معنای نزدیکی زمین شما به مناطقی است که نهادهای تجاری در آن فعالیت دارند. زیرا در این مناطق، تردد افراد بسیار بیشتر است و همچنین مبادلات اقتصادی فعالتری رخ می‌دهد. بنابراین، زمین‌هایی که نزدیک به نهادهای تجاری و مکان‌های کسب‌وکار هستند، ارزش بیشتری دارند.

  1. درآمدزایی:

درآمدزایی یکی از مهم‌ترین عوامل تأثیرگذار بر قیمت زمین‌های متاورس است. استراتژی‌های مناسبی برای تأمین درآمد از زمین‌های متاورس باید طراحی شود. اجاره دادن و فروش بخش‌هایی از زمین با قیمت‌های بالاتر از این است که به درآمد زایی زمین کمک می‌کند.

  1. ویژگی‌های هنری:

این عامل بیشتر به بازی‌ها مربوط است. به عبارت دیگر، ویژگی‌های هنری زمین نظیر گرافیک بازی، رنگ‌بندی جذاب و خلاقیت می‌توانند ارزش و قیمت زمین‌ها را افزایش دهند.