سرور ابری چیست؟ همه چیز درباره Cloud Server

سرور ابری چیست؟ همه چیز درباره Cloud Server

سرویس‌های ابری انواع مختلفی دارند که شامل  فضای ذخیره‌سازی ابری، پلتفرم‌های ابری، محاسبات ابری، محیط ابری سرور ابری می‌شوند. سرور ابری چیست در واقع این نوع سرور خدمات سخت افزاری مانند پردازنده، حافظه، دیسک و دیگر تجهیزات سخت‌افزاری را از راه دور و به صورت آنلاین در اختیار متقاضیان قرار می‌دهد و خدماتی مانند ذخیره‌سازی، پردازش و ارائه خدمات به کاربران را به عهده دارد. سرور ابری انواع مختلفی دارد؛ که هر کدام با توجه به ویژگی و مزایایی که دارند در مکان‌های متفاوتی استفاده می‌شوند.

سرور ابری چیست؟

سرور ابری چیست سرو‌های ابری سرورهای مجازی هستند که در یک محیط رایانش ابری اجرا می‌شوند و از طریق یک شبکه که معمولا اینترنت است ارائه می‌شوند. سرور ابری در صورت تقاضا توسط کاربران نامحدود قابل دسترسی هستند. سرورهای ابری می‌توانند تمام عملکردهای یک سرور فیزیکی سنتی را انجام دهند و قدرت پردازش، ذخیره سازی و اجرای برنامه‌های کاربردی را دارد. سرورهای ابری می‌توانند در هر نقطه از جهان قرار داشته باشند و خدمات را از راه دور از طریق یک محیط رایانش ابری ارائه دهند. در مقابل، سرور اختصاصی سنتی معمولاً در یک محل و برای استفاده انحصاری توسط یک سازمان راه‌اندازی می‌شود.

مزایای استفاده از سرور ابری چیست

مزایای سرور ابری چیست؟

پس از آشنا شدن با سرور ابری چیست می‌توانیم مزایای سرور ابری را مورد بررسی قرار دهیم. سرورهای ابری صنعت فناوری اطلاعات را متحول کرده‌اند. شرکت‌های بی‌شماری از راه‌اندازی‌های سنتی و استفاده از سرورهای فیزیکی و زیرساخت‌های آن فاصله گرفته‌اند و از سرور ابری استفاده می‌کنند. سرور ابری از قدرت، کارایی و امنیت بالایی برخوردار است و معمولا اولین انتخاب افراد این نوع سرور است. سرور ابری مزایای متنوعی دارد که آن را در موقعیت‌های مختلف به بهترین گزینه تبدیل می‌کند.

مقرون به صرفه بودن

هزینه استفاده از سرورهای ابری که توسط ارائه دهندگان آن مدیریت می‌شوند برای یک شرکت بسیار کمتر از خرید و نگهداری زیرساخت‌های خود است. قیمت سرورهای ابری با توجه به قدرت و منابع آن متغییر است و اکثر ارائه‌دهندگان قیمت‌های پرداختی مختلف با توجه به این موارد را ارائه می‌دهند و خریداران می‌توانند سرویس‌های مناسب خود را خریداری کنند.

راه‌اندازی و استفاده آسان

منابع سرورهای ابری اغلب می‌توانند در عرض چند دقیقه تهیه شوند و به راحتی از طریق یک کنترل پنل یا API مدیریت شوند. با استفاده از سرور ابری، دیگر نیازی به نگرانی در مورد نصب، نگهداری سرور یا سایر وظایفی که با داشتن یک سرور فیزیکی همراه است، ندارید. کاربرانی که از سرورهای ابری استفاده می‌کنند؛ می‌توانند از هر کجا و در هر زمانی به داده‌ها دسترسی داشته باشند. راه اندازی و استفاده از VPS نیز بسیار آسان است. از VPS برای خریداری آی پی ثابت در صنعت ارز دیجیتال مانند آی پی ثابت بایننس و آی پی ثات کوینکس استفاده می‌شود.

مقیاس پذیری

با تغییر نیازها و مکان برای ذخیره‌سازی داده‌ها، سرورهای ابری را می‌توانید به سرعت با این تغییرات سازگار کنید و مقیاس آن را کاهش یا افزایش دهید. هیچ محدودیتی در سرورهای ابری برای ارتقای حافظه و فضا وجود ندارد؛ این ویژگی سرورهای ابری را به گزینه خوبی برای شرکت‌هایی تبدیل می‌کند که در حال رشد هستند. در صورت کاهش ترافیک کاربران می‌توان منابع سرورهای ابری را کاهش داد تا هزنیه کم‌تری داشته باشد.

امنیت و قابل اطمینان بودن

سرورهای رایانش ابری در برابر حجم بیش از حد کاربران آسیب پذیر نیستند و هرگونه مشکل نرم افزاری نمی‌تواند باعث از بین رفتن داده‌ها شود. سرورهای ابری قابل اطمینان هستند؛ زیرا هر چند سرور در یک محیط مشترک قرار دارند و در صورت خرابی یکی از سرورها سرویس می‌تواند ادامه پیدا کند. با ثابت کردن آی پی می‌توانید امنیت بالایی ایجاد کنید؛ آی پی ثابت اینستاگرام برای افرادی که پیج‌های مهم و کاربردی دارند مورد نیاز است.

انواع سرور ابری چیست

بهترین سرور ابری کدام است؟

شرکت‌های بزرگ و کوچک در انتخاب گزینه مناسب برای سرور ابری گزینه‌های متعددی دارند. بهترین سرورهای ابری برای نیازها و بودجه‌های خاص بهینه شده اند. چیزی که برای یک شرکت جهانی کار می کند ممکن است برای یک شرکت با بازار متوسط مناسب نباشد. یک شرکت می تواند از بین چندین نوع سرور ابری انتخاب کند. سه مدل اصلی شامل موارد زیر است:

سرور ابر عمومی

در سرور ابری عمومی، ارائه دهندگان خدمات ابری شخص ثالث، منابع محاسباتی مانند سرورها را از طریق اینترنت ارائه می دهند. تمام سخت افزار، نرم افزار و زیرساخت های پشتیبانی متعلق به ارائه دهنده ابر است. سرورهای ابری عمومی معمولا از نمونه‌های پیش ساخته استفاده می‌کنند که تعداد مشخصی CPU مجازی (vCPU) و حافظه را در بر دارند.

سرور ابر خصوصی

برخلاف سرورهای ابری عمومی، سرورهای ابری خصوصی منحصراً توسط یک کسب و کار یا سازمان استفاده می‌شوند و اغلب از امنیت بالایی برخوردار هستند. یک شرکت می‌تواند سرورهای ابری خود را به صورت خصوصی میزبانی کند و کنترل مدیریت و نگهداری آنها را حفظ کند. این منابع سرور با سایر سازمان‌ها به اشتراک گذاشته نمی‌شوند، اما از آنجایی که در فضای ابری هستند، هر کارمندی می‌تواند از راه دور به آنها دسترسی داشته باشد.

سرور ابری ترکیبی چیست

سرورهای ابری ترکیبی از ترکیب ابرهای عمومی و خصوصی به وجود می‌آیند. این محیط ابری ترکیبی به شرکت‌ها و کسب‌وکارها انعطاف‌پذیری بیشتر، گزینه‌های استقرار بیشتر و فرصت‌هایی برای بهینه‌سازی زیرساخت‌های موجود را برای حفظ کنترل و امنیت می‌دهند. از این نوع سرور زمانی که نیاز به گسترش سریع ابرهای عمومی است؛ استفاده می‌شود.

جمع‌بندی

در واقع سرو‌های ابری سرورهای مجازی هستند که در یک محیط رایانش ابری اجرا می‌شوند و از طریق یک شبکه که معمولا اینترنت است ارائه می‌شوند؛ که این سرورها امروزه از محبوبیت بالایی برخوردارند و به افراد در استفاده از سخت افزارها از راه دور کمک می‌کنند. مزیت‌های زیاد سرور ابری باعث شده است که این نوع سرور استفاده زیادی داشته باشد و بین کاربران محبوب است. در سایت نایس نت می‌توانید انواع اطلاعات درمورد سرور ابری را دریافت کنید؛ علاوه بر آن این سایت سرویس‌های کاهش پینگ بازی‌های محبوب را ارائه می‌دهد. سرویس کاهش پینگ وارزون برای کاهش پینگ در این بازی به‌خصوص استفاده می‌شود.

سئوالات متداول

1_ سرور ابری چیست؟

در واقع این نوع سرور خدمات سخت افزاری مانند پردازنده، حافظه، دیسک و دیگر تجهیزات سخت‌افزاری را از راه دور و به صورت آنلاین در اختیار متقاضیان قرار می‌دهد و خدماتی مانند ذخیره‌سازی، پردازش و ارائه خدمات به کاربران را به عهده دارد.

2_ مزایای سرور ابری چیست؟

مقرون به صرفه بودن، راه‌اندازی و استفاده آسان، مقیاس پذیری و امنیت و قابل اطمینان بودن از مزایای سور ابری محسوب می‌شوند.

3_ سرور ابر ترکیبی چیست و چه کاربردی دارد؟

سرورهای ابری ترکیبی از ترکیب ابرهای عمومی و خصوصی به وجود می‌آیند. این محیط ابری ترکیبی به شرکت‌ها و کسب‌وکارها انعطاف‌پذیری بیشتر، گزینه‌های استقرار بیشتر و فرصت‌هایی برای بهینه‌سازی زیرساخت‌های موجود را برای حفظ کنترل و امنیت می‌دهند.